dilluns, 11 d’abril del 2011

PRESENTACIÓ DEL BLOG


Quan ens posem a reflexionar sobre la nostra vida el primer amb el que ens topem és que som un JO, una persona que es troba en el món i que la nostra vida consisteix en interactuar amb totes les coses i persones que podem trobar en ell.
L'essència de l'home és el resultat del conjunt de relacions socials concretes que s'han mantingut al llarg de la vida. El tipus de tracte que tinguem amb les persones i que elles tinguin amb nosaltres determina la nostra manera de ser, la nostra personalitat.
 
Aquesta és l'essència d'aquest bloc, potenciar aquells valors que són part de la convivència de l'ésser humà, amb independència de qualsevol altra característica que no sigui el respecte a la diferència.
De les classes magistrals de la nostra  adolescència, en les quals els alumnes escoltaven i memoritzaven  d'uns llibres eterns,  però on difícilment participaven activament,  hem anat passant,  o seria convenient anar passant, a unes classes en les quals sovint resoldre correctament dilemes morals i conflictes hauria de ser una forma d'aprendre al mateix temps que ajudés a la formació integral dels alumnes.
Entendre que l'escola és coresponsable del procés formatiu integral dels alumnes implica reconèixer que el seu paper no es pot limitar a transmetre uns coneixements o unes habilitats intel·lectuals. La necessitat de la formació en valors, el desenvolupament de la capacitat de judici, l'adquisició d'hàbits de convivència respectuosos amb els altres, la construcció d'una autonomia personal, és,  avui que la diversitat cultural augmenta i el desenvolupamentvertiginós de la tècnica ens imposa nous reptes, una de les necessitats bàsiques que la societat demana de l'escola i  els centres de secundària
Tots els projectes que realitzem a la nostra aula o a l'escola en conjunt, han d'anar enfocats a la millor convivència.
L'escola, a més d'un escenari d'instrucció ha de formar la personalitat individual i social dels seus protagonistes i agents. Ha de prevenir conflictes, tasca de caràcter interdisciplinari en què estarien involucrades totes les institucions de protecció social.
L'èxit escolar, el reconeixement de l'esforç de l'estudiant constitueix un mitjà per aconseguir la motivació i evitar la conflictivitat. El fracàs acadèmic alimenta la sensació de fracàs general que condueix al rebuig de les tasques, l'avorriment davant les iniciatives del professorat etc.
Per aquests motius espero que aquest blog sigui un espai de reflexió que serveixi d'ajuda en aquesta tasca que sembla cada dia més inabastable, tot i ser part fonamental de l'educació.


       Imma Gadea Gadea





1 comentari:

  1. EsTic amb tu!!!!!!!!!!!
    L'escola a d' EDUCAR PER I PARA LA VIDA!!!!!!!!!!!
    El millor mestre és aquell que sap treure les potencialitats dels seus alumnes i creu en elles.....
    L'educació EMOCIONAL I LA PSICOLOGIA POSITIVA té un gran paper en l'escola del SXXI enrrera queda l'escola transmesora nomes de conixements........
    l'escola ha d'apostar per l'escola transmisora
    de VALORS, estratègies, habilitats que ajuden a l'adolescent a saber desenvolupar-se en la VIDA, a saber relacionar-se i a ser persona completa, harmoniosa i equilibrada.

    ResponElimina